Strona główna » rady nie od parady/hints » Początki są zawsze trudne

Początki są zawsze trudne

 

Zaczynając szyć wiedziałam, że duuużo nauki przede mną, ale nie zdawałam sobie sprawy, że aż TAK dużo.

Okazało się, że jest mnóstwo rodzajów materiałów, bo np co to jest Minky albo Nurek? (teraz już wiem, ale nadal większość stanowi dla mnie zagadkę), jeszcze więcej ściegów, technik, dodatków etc.

Pomyślałam „ok od czego jest Internet” i dopiero wtedy zaczęły się schody. Stron, filmów, tutoriali dotyczących szycia jest tak dużo, że człowiek dostaje oczopląsu, do tego dochodzą fora, grupy na FB. Bardzo łatwo się w tym wszystkim zagubić. W głowie zapanował chaos: co szyć?, jak szyć?, z czego szyć?, co jest potrzebne? Wygląda na to, że zapanowała moda na domowe szycie, której absolutnie nie byłam świadoma.

Ale powiedziało się A to trzeba powiedzieć B.

Jestem pewna, że w moich rozterkach nie byłam i nie jestem odosobniona dlatego postanowiłam w kilku punktach zebrać moje subiektywne rady dla początkujących.

  • SKORZYSTAJ Z PROFESJONALNEJ POMOCY

Jeżeli masz czas i fundusze a do tego nigdy tak jak ja nie przeszyłaś (-eś) ani centymetra na maszynie, zapisanie się, na kurs szycia lub wykupienie kilku lekcji do dobra inwestycja. Na zajęciach oprócz obsługi maszyny dowiedziałam się wielu przydatnych rzeczy jak np: co powinnam mieć w moim szyciowym przyborniku, gdzie są dobre sklepy/hurtownie stacjonarne etc. Mogłam przynieść swoją maszynę ( maszyna odziedziczona po cioci, ma swoje lata i nie miałam zielonego pojęcia czy działa i jak działa) i się jej nauczyć, a do tego Pani Dorota pomogła mi ją naprawić. Kontakt i pomoc wykształconej krawcowej jest nieoceniona z mojego punktu widzenia.

Ja skorzystałam z lekcji w http://szkolaszycia.pl/, znalazłam w Internecie, dla mnie było wówczas ważne, żeby była możliwość indywidualnych lekcji.

  • ZAINWESTUJ W MASZYNĘ DO SZYCIA (nie tylko pieniądze ale i czas)

Na lekcjach mogłam poszyć na różnych maszynach i oczywiście zamarzyłam o nowej. Jednak nie zdradziłam mojego Singera, na nową maszynę przyjdzie jeszcze czas. Pomyśl co będziesz szyć, jak często i czy potrzebujesz nowej maszyny. Mnóstwo jest ogłoszeń dotyczących maszyn używanych. Zapytaj czy istnieje możliwość przetestowania maszyny w sklepie, u sprzedającego lub w domu, jeśli tak skorzystaj koniecznie. Szukaj odpowiedniej i nie spiesz się z wyborem.

  • CO SZYĆ?

Na początku w głowie miałam mnóstwo pomysłów, chciałam szyć praktycznie wszystko, trzeba jednak mierzyć siły na zamiary. Zaczęłam od poszewek na poduszki, kołdry, poduszka do szpilek też była, torba na ramię. I przy takich prostych sprawach popełniłam tyle błędów, że książkę można by napisać. Np tnąc materiał  przecięłam centymetr krawiecki gdzieś koło 10 cm, mierzyłam i mierzyłam aż w końcu zostawiłam za mało miejsca na zamek błyskawicznie w poszewce na poduszkę, albo za dużo w zakładce na poszewkę na kołdrę w wyniku czego kołdra pięknie wypadała z poszewki:) Kolejny poziom dla mnie  to BURDA, ale to temat na zupełnie oddzielny post, który niebawem napiszę.

  • CIERPLIWOŚCI TRZEBA SIĘ NAUCZYĆ

Banał? Może i tak, ale na początku miałam wrażenie, że nie szyję tylko walczę z maszyną, a wrażenie to pogłębiło się gdy kupiłam coverlock…

  • SZYJ, SZYJ, SZYJ

Kolejny banał, ale bez tego nie rozwiniesz swoich umiejętności. Nie bój się porażek, nie zniechęcaj się, jak już coś wyjdzie to satysfakcja gwarantowana:)

  • POSZUKAJ DOBRYCH ŹRÓDEŁ

Dla mnie dobry sklep/hurtownia to nie tylko dobre zaopatrzenie ale i obsługa. Dla początkującej szwaczki, za jaką się uważam, profesjonalny pomoc jest nieoceniona i niezbędna. Jest kilka takich miejsc zarówno stacjonarnych jak i w sieci, które opiszę osobno. Nie bałam się poprosić o pomoc, jedne z moich pierwszych zakupów polegało na tym, że powiedziałam Pani co chcę uszyć (poszewki na pościel dla noworodka) a ta sama obliczyła ile materiału na to potrzebuję. Taka zielona byłam!

Szycie nie jest łatwe, ale to świetna zabawa i jeszcze większa motywacja kiedy widzę, że mój wysiłek przyniósł efekt o jakim marzyłam!

 

 images (4)

 
 
Skomentuj

