Strona główna » dla niej/for her » Czas na coś ambitniejszego

Czas na coś ambitniejszego

Po, nie wiem ilu, parach dresowych spodni dla synów przyszedł czas, żeby uszyć coś dla siebie, coś co czekało dobry miesiąc.  I tak z Burdy 9/2014 uszyłam sukienkę:) Tak, tak, moja druga poważna sukienka, ale pierwsza aż TAK poważna.

03_Burda_2014-09

źródło:www.p-an-da.com

Pierwszy raz wszywałam kryty zamek, wyszedł całkiem nieźle. Pomyślałam, że warto wszyć podszewkę, ale niestety poległam, podobnie jak na kieszeniach wszytych w szwy. Kieszenie – niby prosta sprawa, ale mi nie wyszły i tyle, nie potrafię tego wytłumaczyć. Z drugiej strony przy mojej figurze, może lepiej, że ich nie ma:)

Pierwszy raz użyłam flizeliny podwójnie klejącej do podłożenia dołu sukienki. Jeszcze jej nie prałam, więc nie wiem jak taśma będzie się sprawdzała a efekt jest, powiedzmy, zadowalający.

Kolejny problem to rękawy, temat rzeka, ciekawa jestem po wszyciu ilu rękawów w końcu wszyję je dobrze, tak, żeby się nic nie marszczyło na plecach. Obstawiam jakieś 100, serio.

Generalnie szyło się dobrze, układanka jest dość prosta. Szyję już kolejną, dla siostry tym razem, i już wiem, że wyjdzie lepiej. Z dużo większą starannością ją wykańczam, ale w końcu chodzę na zajęcia doszkalające z wykończeń i detali do „sZycie jest piękne” a to zobowiązuje.

A oto wynik moich zmagań, chyba nie wyszło źle?kolaz7

Trudność szycia: 7

5 thoughts on “Czas na coś ambitniejszego

  1. Przymierzam się do tej sukienki ale …boję się tego rozcięcia przy szyi.W innej mi nie wyszło 😦
    Wykrój mam .A ta 7 to w jakiej skali:)
    Pozdrawiam

    Lubię to

  2. No, no, bardzo ładna sukienka, niebieski taki wesoły i pogodny. Dekolt ładnie się układa, super sobie poradziłaś, tylko pewnie trzeba by odszycie jakoś delikatnie złapać od spodu, żeby się nie ukazywało w rozcięciu. Powiedz jeszcze, czy cięcia na bocznych częściach na wykroju wypadają poniżej talii czy dokładnie w pasie? U Ciebie wyglądają, jakby były ciut niżej, ale nie wiem, czy tak ma być, a zainteresowałaś mnie tym wykrojem.

    Lubię to

    • Dekolt już został poprawiony, zaraz po zrobieniu zdjęć:) Chciałam szybko pokazać sukienkę:) Co do talii, to patrząc na uszyte modele w Burdzie raczej wychodzą na pasie, u mnie faktycznie niżej co od początku zauważyłam, mimo, że wszystkie punkty idealnie się zeszły. Wydaje mi się, że to kwestia wzrostu, nie jestem zbyt wysoka no i oczywiście mogłam to poprawić po przymiarce, ale stwierdziłam, że mi to nie przeszkadza. Mogłam ją tez bardziej dopasować, ale chciałam luźniejsza. Jestem w trakcie szycia kolejnej dla siostry, zobaczymy jak wyjdzie.

      Lubię to

Skomentuj

