Strona główna » rady nie od parady/hints » Gadżeciara? Tak to ja!/ I love sewing gadgets!

Gadżeciara? Tak to ja!/ I love sewing gadgets!

Oczywiście jestem zdania, że sprzęt sam nie szyje, ale… No właśnie, jak zawsze jest jakieś „ale”. Niestety, sprzętu, akcesoriów do szycia jest teraz na rynku tyle, że tylko pusty portfel może stanowić barierę nie do pokonania. A ja? No cóż, wpadłam po uszy i stałam się Szyciową Gadżeciarą! Tylko jakiś wewnętrzny głos rozsądku odzywa się czasem i mówi: Zastanów się czy naprawdę tego potrzebujesz? (podobnie jest z tkaninami, ale to zupełnie oddzielny temat). Musiałam sama nałożyć sobie embargo bo inaczej poszłabym z torbami.

Chciałam podzielić się z Wami kilkoma moimi ulubionymi gadżetami, bez których oczywiście można szyć, jednak moim zdaniem bardzo ułatwiają i usprawniają pracę.

Nr 1 na mojej liście jest to para, bez której prawie nie wyobrażam sobie szycia, a raczej przygotowań do szycia. To nóż krążkowy i mata podkładowa do cięcia tkanin. Dlaczego to para? Bo jedno bez drugiego nie ma sensu moim zdaniem. Dla mnie to duet idealny, żałuje tylko, że mam mało miejsca i nie mogą sobie pozwolić na naprawdę dużych rozmiarów matę. Widziałam na wielu forach, grupach na Fb pytania czy warto kupić matę i nóż. odpowiedź: TAK WARTO! Cięcie tkanin staje się dużo szybsze i prostsze, nóż świetnie prowadzi się praktycznie po każdym materiale, z którym miałam do czynienia. Tylko pamiętajcie, tak jak z nożycami krawieckimi- tniemy tylko materiał.

Ja mam 2 maty (dużą i małą) oraz 2 rodzaje noży, prosty i tnący linią zębatą. Ten drugi sprawdza się idealnie do tkanin lub „uszytków”, które nie wymagają obrzucenia overlockiem lub „zygzakiem”.

matynoze

Teraz czas na radełka. No tak nic szczególnego powiecie. Dużo czasu musiało upłynąć zanim się przekonałam, że radełko krawieckie MUSI BYĆ OSTRE. Wszystkim chińskim radełkom na drewnianych rączkach mówię stanowcze NIE! Jeżeli ktoś mi nie wierzy, niech przetestuje oba. Owszem, ostrym radełkiem można zniszczyć wykrój z gazety, ale jeśli robi się wykrój na miarę to takie radełko jest niezbędne. Ostatnio, dodatkowo, kupiłam sobie radełko podwójne. Super sprawa, bo można dokładnie zaznaczyć zapas na szwy bez konieczności mierzenia linijką, sprawdza się głównie na papierze. Ono nie jest ostre, ale nie musi.

radełka

ostre radelkoradelko podwojne

Centymetr krawiecki, wydawałoby się, że nie można tu wymyślić nic nowego, a jednak. Ten który mam świetnie nadaje się do samodzielnego ściągania miary z samej siebie choć oczywiście nie tylko.

miarka

Spotkałam się, też z wieloma pytaniami odnośnie papieru do kopiowania wykrojów. Oczywiście można kupić specjalnie do tego przeznaczony papier np. Burdy. Jednak moim zdaniem to zbędny wydatek, papieru jest niewiele i ta cena… Ja używam półpergaminu, kupuję w dużych arkuszach, 50szt, starcza na długo nawet przy dość intensywnym szyciu:) Cena 19,99pln i jest dostępny w każdym sklepie Makro. Polecam również „szary papier”, taki jak do pakowania paczek, też dostępny w Makro tylko arkusze są mniejsze. Szary papier jest twardszy i lepiej widać na nim ślady radełka.Więc co kto woli:)

papier

Mam jeszcze do przetestowania kilka gadżetów m.in. lamownik i nitkę znikającą o nich napiszę gdy już, je wypróbuję:)

Ciekawa jestem, jakie są Wasze ulubione akcesoria krawieckie?

Aha, a obcinaczkę do nitek zawsze mam pod ręką w czasie szycia:)

obcinaczka

Advertisements

5 thoughts on “Gadżeciara? Tak to ja!/ I love sewing gadgets!

  1. Nie podzielę się z tobą moimi ulubionymi gadżetami do szycia, bo nie szyję. Ale podziwiam, jakie sobie znalazłaś hobby i cieszą mnie twoje sukcesy. I nie wiedziałam, że przy szyciu są takie bajery! Kurde, zawsze mi się wydawało, że to najwyżej igła, nitka i bela materiału.
    Bardzo fajny wpis! Blog ląduje na mej beleczce do czytania i podziwiania postępów.
    Buźka! 🙂 🙂 🙂
    Agn

    Lubię to

  2. Och, ja jestem podobnym typem 🙂 mam już urządzenia (taki trójkącik) do robienia lamówek (ani razu nie użyłam), dwa pudełeczka na szpulki (jedno jeszcze puste), miarkę podręczną na liście do kupienia bo UWIELBIAM takie gadżety. Tak jakby one czyniły mnie bardziej szyjącą 🙂 (bo ostatnio czasu brak)

    Polubione przez 1 osoba

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )